Nieuws

Dibevo richtlijnen i.v.m. Corona crisis

Maandag 23 maart heeft het kabinet aanvullende maatregelen genomen in de aanpak van het coronavirus. Winkels worden verplicht om maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat mensen afstand houden, bijvoorbeeld via een deurbeleid. Er zal gehandhaafd worden om ervoor te zorgen dat deze maatregelen ook daadwerkelijk worden nageleefd.
Voor winkels adviseren wij het volgende:
Hang duidelijke richtlijnen aan de buitenkant van de winkel en herhaal ze op meerdere plaatsen in de winkel. Gebruik daarvoor deze poster.
Zorg dat iedereen 1,5 meter afstand tot elkaar kan houden in de winkel, maar ook vóór de winkel.
Haal samples, monsters, probeerartikelen uit de winkel. Zet niet op beleving, maar op doelgericht winkelen.
Geef aan de buitenkant van de winkel het maximum aantal klanten aan dat tegelijkertijd in de winkel mag zijn. Richtlijn is maximaal 1 klant per 10 vierkante meter winkelvloeroppervlak.
Zorg dat winkelmedewerkers elke ochtend hun temperatuur opmeten (zodat de veiligheid van de klant gewaarborgd is)
Lever online bestellingen tot aan de voordeur, niet binnen.


Balangrijk!! Corona update

IJsselmuiden, 2020

Geachte relatie,

De hele maatschappij is inmiddels doordrongen van de urgentie om de verspreiding van het corona-virus zoveel mogelijk te beperken. Ieder als individu kan daaraan zijn steentje bijdragen.
Als toeleverancier van uw bedrijf willen we graag samen met u nadenken over zoveel mogelijk praktische hygiëne maatregelen die wij kunnen toepassen op de leveringen aan u en die u kunt treffen richting uw klanten en collega’s, met als doel de continuïteit van uw en onze mensen en bedrijf zo optimaal mogelijk te houden.
Omdat naar onze mening dierenspeciaalzaken tot de vitale beroepsgroepen behoren, gaan we er vanuit dat onze branche in deze situatie zolang mogelijk door mag draaien, waardoor uzelf en uw personeel de komende periode op hun eigen school of opvang gebruik kan maken van de eventuele kinderopvangmogelijkheden (mits de kinderen niet verkouden zijn), zodat u en uw personeel zich kunnen inspannen om de samenleving draaiende te houden. Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cruciale-beroepsgroepen

Wat kunnen en gaan wij als toeleverancier doen?
-Onze werknemers hebben voor aanvang van hun werk een aantal duidelijke verplichte instructies gekregen voor wat betreft de hygiëne maatregelen. De goederen die u van ons ontvangt zijn met handschoen aan verzameld en worden op deze wijze ook uitgeleverd. Hetzelfde geldt voor de pakbon.
We streven een zo hygiënisch mogelijke werkomgeving en werkwijze na.
-Onze chauffeurs leveren de pallets af met palletwagen op de door u aangewezen plek, mits dit uit te voeren is met palletwagen. Ze zullen geen handen schudden en houden de bezoeken zo kort en praktisch mogelijk. We verzoeken eventuele contante betalingen in het zicht van de chauffeur te tellen en vervolgens in een gesloten enveloppe mee te geven.
-Wenst u een bestelling af te komen halen wilt u dan bellen naar 06-26990470 zodra u voor de deur staat en tevens aangeven als u een contante betaling wenst te doen? Dan zal iemand van het magazijn de spullen met de palletwagen of heftruck bij of in de (vracht)auto zetten. Wij verzoeken u vriendelijk de producten zelf in uw auto te laten, mits dit niet met heftruck lukt.
-Onze buitendienstmedewerkers werken vanuit huis of kantoor. Ze zijn mobiel, per app en per mail bereikbaar en staan u graag te woord.
-Omdat sommige binnendienst medewerkers vanuit huis werken zou u ons bijzonder van dienst kunnen zijn door eventuele vragen, bestellingen of reclamaties per mail aan ons door te geven via info@wielink.nl Op deze manier houden we de lijnen zoveel mogelijk beschikbaar voor inkomende lijnen.
-Mocht door “hamsteren” uw voorraad sneller inkrimpen dan verwacht en wenst u tussentijds een extra levering te ontvangen, dan doen wij uiteraard onze uiterste best om hierin te voorzien. Houdt hierbij aub rekening met een levertijd van minimaal 2 werkdagen.
-Als extra service kunnen we een rechtstreekse levering van onze producten aan uw klanten verzorgen door middel van dropshipping. Informeer hiervoor naar de mogelijkheden.

Wat kunt u als relatie, personeel en verkooppunt doen?
-Volg samen met uw personeel zo goed mogelijk de algemeen bekende hygiëne instructies op, zie https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19
-Vraag of uw klanten zoveel mogelijk op een digitale manier willen betalen
-Houd een minimale afstand aan van 1,5mtr
-Bedien uw kassa (indien mogelijk) met een persoonsgebonden pen*
-Draag zoveel als mogelijk handschoenen*
-Hebt u of uw werknemer onverhoopt de symptomen die duiden op besmetting en wenst u een levering van ons te ontvangen? Neem dan contact op met Wim Slendebroek op 06-30361186, dan kan hij samen met u de leverwijze bespreken. Wij zullen deze situatie vertrouwelijk behandelen maar adviseren u met klem professionele hulp te gaan zoeken.

*Wij zullen u bij de eerste-volgende order voorzien van 2 paar dunne handschoenen en 2 pennen met rubber bolletje waarmee een touchscreen en tablet te bedienen zijn. Deze spullen ontvangt u gratis van ons.
Wenst u er meer dan kunt u dat aangeven en proberen wij aan uw wens te voldoen.

We hopen van harte dat deze pandemie geremd wordt, het virus snel en zoveel mogelijk verdwijnt en dat het slachtoffer aantal zo beperkt mogelijk mag blijven.

Met vriendelijke groet,

Team
W I E L I N K D I E R E N B E N O D I G D H E D E N


Proff Sport Voorjaarsbeurs Houten

Eind februari zal in Houten wederom de Voorjaarsbeurs Plaatsvinden.
Ook dit jaar is Wielink Dierenbenodigdheden met ”Uniestar” weer aanwezig op de beurs.
Wees van harte welkom op onze stand. De koffie staat klaar.


Tweetfeed Catalogus 2019-2020

Aan het eind van deze maand valt de nieuwe Tweetfeed catalogus weer op de mat!!

Kijk hier alvast online naar wat er komend seizoen te krijgen is voor de buitenvogels.


Collega gezocht!! (logistiek medewerker)

Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega in het magazijn.

Ben je geïnteresseerd, of ken je iemand die geknipt is voor deze functie, bekijk dan de vacature en reageer!!


Nieuw in het assortiment: Vita Vogel!!

Sinds een aantal weken hebben wij de voedingssupplementen van Vita vogel in het assortiment.

En niet alleen in het assortiment; Wielink Dierenbenodigdheden verzorgt ook de distributie van Vitavogel voor heel Nederland.
Hoog nodig tijd om kennis te maken met deze mooie producten voor de vogels.


Mondial 2019 in Zwolle

In het weekeinde van 10-13 januari wordt het belangrijkste vogelfeest van de wereld gehouden in Zwolle. De Mondial 2019!
In de IJsselhallen ontmoeten duizenden vogelliefhebbers uit de hele wereld elkaar en worden vele vogels tentoongesteld en gekeurd.
Ook Wielink Dierenbenodigdheden is hierbij aanwezig met een stand, waarbij onze eigen vogelvoeders centraal staan.
Tot ziens in Zwolle!


And the Nominees are!!!

De genomineerden voor de Nutram Awards zijn bekend!!

Tijdens de presentatiedag van Wielink Dierenbenodigdheden op 24 september worden dit jaar voor het eerst de Nutram Awards uitgereikt.


Presentatiedag Wielink Dierenbenodigdheden

Uitnodiging Presentatiedag!

Over enkele weken is het al weer zover. De Wielink presentatiedag staat geagendeerd voor 24 september aanstaande.

Voor de vakhandel en zakelijk geïnteresseerden opent Wielink Dierenbenodigdheden haar deuren van 15.00 – 21.00 uur.

Meld u gauw aan!


TweetFeed 2018-2019

De nieuwe Tweetfeed catalogus is uit!!

De laatste tijd zijn wij weer druk geweest om een zo mooi mogelijk assortiment samen te stellen voor de buitenvogels. Er zijn meer dan 60!! nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment.